‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Türkiye’nin kredi risk primi düştü

TCMB haftalık verilerine göre 9 Mayıs ile sona eren haftada döviz rezervleri 57,577 milyar dolardan 61,222 milyar dolara, altın rezervleri ise 80,955 milyar dolardan 83,121 milyar dolara yükseldi. Rezervlerdeki artış ise 19 Mart’tan sonra yukarı …

Bakan Şimşek: “Dış finansman ihtiyacı azalıyor”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye’nin ekonomik programının kararlılıkla sürdüğünü ve enflasyonun düşüş eğiliminde olduğunu belirterek, “Programı patikasında tutmak için her şeyi yapacağız.” dedi.

Kamuda ‘güvencesiz istihdam’ dayatması artarak sürüyor: Kadrolu yerine ‘sözleşmeli’

Kamuda, kadrolu yerine iş güvencesi olmayan “sözleşmeli” istihdamı hızla artıyor. Bu yılın ilk 3 ayında kamuya 25 binin üzerinde sözleşmeli personel alındı. Kamudaki sözleşmeli personel sayısı yeniden 500 binlere doğru ilerlerken, kadrolu personel sayısı ise düştü.

Emekli promosyon yarışı kızıştı: Hangi banka en yüksek promosyonu veriyor?

Temmuz zammı beklentisi emeklileri hareketlendirdi. Bankalar, promosyon tekliflerini çeşitlendirerek öne çıkmaya çalışıyor. Artan rekabet emeklilere daha fazla seçenek sunuyor.

‘Makro finansal istikrarımız güçlenmeye devam ediyor’

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, “Cari açığın sürdürülebilir seviyelerde seyretmesi ile ekonomimizin şoklara karşı direnci artmakta, makro finansal istikrarımız güçlenmeye devam etmektedir.” ifadesini kullandı.

Hindistan’da havalimanında eylem! Türk şirketin sözleşmesinin iptali istendi

Pakistan ile yaşadıkları gerilimde Türkiye’nin tavrını eleştiren Hindistan’da Türkiye hedef haline geldi. Özellikle Hint milliyetçileri okları Türkiye’ye çevirdi. Turizim boykotu kararının ardından bu kez de havalimanında faaliyet gösteren Türk …